بهره برداری پروژه‌های توسعه‌ای شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور

پروژه‌های توسعه‌ای شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور به تعداد 4 هزار و 297 پروژه، همزمان با سیزدهمین هفته از پویش #هرهفتهالفب_ایران توسط وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “رضا اردکانیان” صبح امروز در سفر به استان همدان با حضور در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق این استان، پروژه‌های توسعه‌ای شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور را با اعتبار 1912.4 میلیارد تومان از طریق ویدئو کنفرانس به‌طور همزمان افتتاح کرد.
با افتتاح این تعداد پروژه، علاوه بر افزوده شدن 721 هزار مشترک جدید خانگی، صنعتی و کشاورزی، ظرفیت‌های اتوماسیون و هوشمندسازی بخش برق توسعه یافته و منجر به کاهش خاموشی‌ها، پایداری بیشتر شبکه‌های برق و رفع سریع خرابی‌های شبکه خواهد شد.
همچنین هم‌زمان با سفر وزیر نیرو به استان همدان، “سیدمحمد صادق‌زاده” رئیس سازمان ساتبا امروز در آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی کبودرآهنگ گفت: نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی استان همدان در شهرستان کبودرآهنگ توسط بخش خصوصی و با حجم سرمایه‌گذاری 700 میلیارد ریال احداث شده است.
وی افزود: این نیروگاه خورشیدی در فضایی به مساحت 14 هکتار ساخته شده است که قابلیت تولید انرژی برق به میزان 11.5 گیگاوات‌ساعت در سال را دارد.
معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا اظهار کرد: با تزریق این میزان انرژی به شبکه‌ توزیع برق، صرفه‌جویی در مصرف ۳ میلیون لیتر آب، حدود ۴ میلیون مترمکعب کاهش مصرف سوخت فسیلی و پیشگیری از انتشار ۹۵۹۸ تن گاز گلخانه‌ای در سال محقق خواهد شد.
بر اساس گزارش سرمایه‌گذار این پروژه، ساخت این نیروگاه توسط نیروهای بومی و با ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای 107 نفر در زمان ساخت و بهره‌برداری انجام شده است.
استان همدان با دارا بودن پتانسیل انرژی تابشی بالا در کنار دمای مناسب هوا به‌عنوان یکی از استان‌های مساعد کشور برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی است. در حال‌حاضر ظرفیت نیروگاه‌های مگاواتی تجدیدپذیرِ نصب شده در استان همدان 48.6 مگاوات است که تاکنون تعداد ۲۸ واحدِ نیروگاهیِ خورشیدیِ پشت‌بامی در این استان احداث و به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.

مطالب مرتبط