اطلاعیه مهم بهداشتی

     به اطلاع کلیه کارکنان محترم شرکت مدیریت تولید برق لوشان میرساند نظر به شیوع ویروس کرونا در سطح گسترده جامعه و نگرانی های شکل گرفته در رابطه با آن لازم است موارد زیر مورد توجه یکایک پرسنل بوده و به طور جدی توسط ایشان رعایت گردد.

1- دست های خود را به طور مرتب با آب و صابون، بیش از 20 بار در روز و هر بار بمدت 30 ثانیه بشویید. (بسیاری حیاتی و مهم)
2- در صحبت با یکدیگر یا هنگام ایستادن در صف حریم 1 متر فاصله با اطرافیان خود را رعایت کنید. (بسیار حیاتی و مهم)
3- خوشبختانه فرهنگ دست ندادن و روبوسی نکردن و اهمیت خودداری از آن در شرایط همه گیری بیماری بر همگان روشن شده است لذا همچنان از دست دادن و روبوسی کردن جداً خودداری کنید.
4- اگر در حال حاضر مبتلا به سرماخوردگی یا آنفوآنزا هستید از حضور در محیط نیروگاه خودداری کنید.
5- اگر دارای یک یا چند مورد از علایم شناخته شده ابتلا مشکوک به کرونا هستید، حتماً از حضور در محیط کار خودداری کرده و جهت پیگیری مراحل درمان اقدام فوری نمایید.
6- از استفاده وسایل مشترکی نظیر قندان، قاشق و چنگال،لیوان، نمکدان، بطری آب، بشقاب، خودکار، کامپیوتر، مُهر و سجاده، حوله، دستگیره درب ،کمد و . . . خودداری کنید و تا اطلاع ثانوی از وسایل شخصی خود استفاده نمایید.
7- در صورتی که به ناچار مجبور به استفاده از وسایل مشترک هستید بایستی روزانه نسبت به ضدعفونی آن با محلول های موجود نمایید.
8- استکان ها و لیوان ها را پس از هر بار مصرف در محلول های سفید کننده حاوی کلر شستشو دهید.
9- از تجمعات، گردهمایی ها و جلسات غیرضروری خودداری کرده و آنرا به هفته های آینده موکول کنید.
10- در صورتی که قبلاً دید و بازدیدی میان همکاران در قسمت ها صورت می گرفت و به اصطلاح گپ و گفتی انجام می شد تا اطلاع ثانوی از چنین فعالیت های خودداری نمایید.
11- تا جایی که می توانید تلفنی کارها را انجام دهید و مانع از حضور فیزیکی خود در قسمت های مختلف شوید.
12- در صورتی که ماده ضدعفونی سطوح در اختیار شماست، با رعایت جوانب ایمنی و بر اساس آموزش های داده شده آنرا استفاده نمایید.
13- توصیه می شود برای احتیاط هر چه بیشتر از غذاهای ساده ای که در منزل تهیه کرده اید استفاده کنید.
14- از استعمال دخانیات و سیگار در محل کار، محیط بسته و حتی محیط بازی که سایرین در معرض دود آن قرار می گیرند تا اطلاع ثانوی خودداری کنید. در این شرایط هر گونه عامل خارجی می تواند محرکی برای تضعیف سیستم ایمنی و دستگاه تنفس شما و دیگران باشد.
15- در هنگام تردد به نیروگاه و مسیر برگشت سعی کنید حداقل تماس را با سطوح وسیله نقلیه داشته باشید.
16- حتما به صورت روزانه دوش گرفته و نظافت و بهداشت فردی را با حساسیت بیشتری رعایت نمایید.
17- هنگامی که در منزل به سر می برید سعی کنید از حضور غیرضروری در خارج از منزل خودداری نمایید.
18- در صورتی که از اطرافیان درجه یک شما عضو کادر درمانی و جزو گروه در معرض خطر ابتلا به کروناست، جوانب احتیاط را بیش از پیش رعایت کرده و به علایم خود توجه نمایید و در منزل استراحت کرده و برای جلوگیری از افزایش احتمالی سرایت بیماری به جامعه از هیچگونه تلاش دریغ نکنید.
19- خریدهای پایان سال را امسال استثناً به تعویق بیاندازید. تخفیف های وسوسه انگیز فروشگاه ها در این زمان بیش از هر زمان دیگری به ضرر شما خواهند بود.
20- از خرید ماهی های قرمز عید امسال استثناً خودداری کنید. اهمیت موضوع را به کودکان یادآوری کرده و بیاموزید.
21- استثناً امسال از خرید آجیل شب عید به صورت فله اکیداً خودداری کنید. آجیل های بسته بندی ایمن تر هستند.
22- از عیادت بیماران و حتی اقوام نزدیک خود که در بیمارستان های بستری هستند خودداری کنید. به این نکته توجه نمایید که در اکثر بیمارستان های کشور شرایط قرنطینه ای برقرار بوده و حضور شما یا خانواده شما جهت اعمال غیرضروری نظیر عیادت به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
23- از رفتن به بقاع متبرکه و زیارتگاه ها تا اطلاع ثانوی خودداری کنید.
24- رفتن به مجالس عروسی و تولد، مجالس ختم، سالگردها و به طور کلی تمامی گردهمایی ها حتی میهمانی های فامیلی در این زمان بایستی ممنوع شود. اگر شما در حال برنامه ریزی برای برگزاری یا شرکت در یکی از این مراسمات هستید حتماً تجدید نظر نمایید چرا که مسئولیت جان و زندگی افراد آن جمع با شما خواهد بود.
25- اخبار را از منابع موثق و افراد مورد تایید پیگیری کرده و پیرامون شایعات شکل گرفته در جامعه زندگی نکنید.
26- از اطلاعیه ها، هشدارها و آموزش های HSE در محیط کار پیروی نمایید.

امروز بایستی همگی با پشتکار و جدیت برای مقابله با این بحران بهداشتی که عموم و آحاد جامعه را درگیر نموده به پا خیزیم و با رعایت اقدامات پیشگیرانه در آستانه فرا رسیدن سال نو، سالی بی خطر را برای یکدیگر و خانواده های خود ارمغان آوریم.

مطالب مرتبط